Inteligentní asistenční systémy Vašeho vozu přispívají k většímu komfortu a pomáhají Vám při zvládání kritických jízdních situací nebo dokonce zcela zabrání jejich vzniku. Volkswagen navíc většinu asistentů nabízí v rámci všech modelových řad a činí je tak ještě dostupnější, a i když si přítomnosti této technologie ne vždy povšimnete, vědomí, že existuje, přináší dobrý pocit.
Nejnovější technologie
Inovativní světlomety IQ.LIGHT HD-Matrix s více než 19 000 nezávisle ovládanými LED diodami jsou již ve stojícím voze zárukou jasného nadšení, a to díky světelné projekci Welcome & Goodbye, kterou prezentují před zahájením a po ukončení každé jízdy. Tyto světlomety jsou aktuálně dostupné u modelů Tiguan a Touareg.
Nezáleží na tom, zda jezdíte rádi sportovním způsobem nebo preferujete komfortní způsob jízdy: Nová volitelná adaptivní regulace podvozku DCC Pro Vám poskytuje ještě více možností jeho přizpůsobení Vašim aktuálním potřebám. DCC Pro je aktuálně dostupné pro modely Passat a Tiguan.
Změna nastavení ze sportovního na komfortní a zpět je dílem okamžiku. Díky voliči jízdních zážitků není nic jednoduššího. Tato funkce je aktuálně dostupná v modelu Tiguan.
Systém Night Vision připomíná úspěšný hollywoodský film. Nyní díky němu nezažijete vzrušení, ale právě naopak - pocit uklidnění. Kamera v infračerveném spektru monitoruje prostor před vozem do vzdálenosti cca 120 metrů a reaguje na teplo, které je vyzařováno tělem. Night Vision je aktuálně dostupný pro model Touareg.
Asistent pro sledování dopravy v příčném směru využívá radarové senzory v přední partii vozu, které monitorují prostor před Vaším vozem a při rychlosti do 30 km/h varují prostřednictvím akustické a optické signalizace před rozpoznanými vozidly v příčném směru.
Digitální kombinovaný přístroj (tzv. digitální palubní deska) je pod společným skleněným krytem ("curved display") s displejem infotainment systému a tvoří tzv. Innovision Cockpit, jež je mírně skloněný směrem k řidiči. Jeho ovládání se uskutečňuje prostřednictvím dotyků, gest nebo hlasových pokynů a je tak velmi snadné; odpadají mechanické spínače, ovladače a tlačítka.
Bezpečnost
Systém Emergency Assist částečně přebírá řízení automobilu v případě náhlé zdravotní indispozice řidiče. Aktivuje se v situaci, kdy asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu Lane Assist neregistruje žádné pohyby volantu ani žádné reakce řidiče na varovné signály.
Učí se to každý žák autoškoly - ohlédnutím přes rameno zjistí, zda se v tzv. "mrtvém úhlu" nenachází jiné vozidlo. Právě pro tyto případy je tu senzor, který prostřednictvím LED signalizace ve vnějším zpětném zrcátku okamžitě upozorňuje řidiče na potenciální nebezpečí, jakmile se do prostoru "mrtvého úhlu" dostane jiné vozidlo.
Asistent Lane Assist přispívá v rámci možností daných systémem, k tomu, aby nedošlo k nehodě z důvodu ztráty koncentrace. Prostřednictvím kamery zabudované v držáku vnitřního zpětného zrcátka je zachycováno vodorovné dopravní značení jízdního pruhu a vyhodnocována aktuální pozice automobilu.
V silničním provozu můžete být v klidu v případě, že máte dostatečný odstup od vpředu jedoucího vozu. Účinnou podporu přitom představuje automatická regulace odstupu ACC. ACC měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a také jeho relativní rychlost.
Asistent pro jízdu v koloně využívá osvědčené systémy, jako např. automatickou regulaci odstupu ACC nebo asistenta pro udržování vozu v jízdním pruhu Lane Assist, a umožňuje tak komfortní popojíždění ve váznoucí dopravě.
Věděli jste, že 22 procent všech nehod se zraněním osob představují vícenásobné kolize? Volkswagen proto vyvinul inovativního asistenta - Front Assist - s cílem následným kolizím zabránit. Front Assist je nedílnou součástí bezpečnostního systému.
Jako řidič automobilu musíte rychle reagovat v situaci, kdy do jízdní dráhy bezprostředně před vozem náhle vstoupí chodec. Významnou podporu v takovém případě představuje systém rozpoznávání chodců, který situaci bleskově vyhodnotí a okamžitě prostřednictvím optické i akustické signalizace varuje řidiče.
Systém rozpozná potenciálně nebezpečné jízdní situace a automaticky přijme preventivní opatření. Automaticky se zavřou otevřená okna i panoramatické střešní okno až do úrovně malé štěrbiny, aby se zajistil optimální účinek hlavových a bočních airbagů.
Představte si, že při cestování na dlouhé vzdálenosti po rovné monotónní trase Vás pomalu začíná zmáhat únava. Křečovitě držíte volant a ovládáte jej trhavými pohyby. Systém sledování únavy registruje toto atypické chování a bezprostředně na ně reaguje - pomocí akustické signalizace a upozornění na displeji multifunkčního ukazatele Vám doporučí přestávku na odpočinek.
Komfort
Analogové přístroje patří minulosti. Klasické kruhové přístroje mohou být na přání nahrazeny displejem s vysokým rozlišením. Inovativní moderní kombinovaný přístroj Digital Cockpit Vám poskytne mnohem více informací než jen aktuální rychlost a stav paliva v nádrži. Díky digitálnímu panelu Digital Cockpit si můžete užívat výhody kombinovaného přístroje na barevném TFT displeji s velkou úhlopříčkou. U vybraných modelů lze v kombinaci s navigačním systémem Discover Pro zvolit paralelní zobrazení na obou displejích nebo pouze na jednom, tj. na panelu Digital Cockpit nebo standardně na displeji přístroje.
Systém monitorování okolí vozu Area View Vám zajistí dokonalý přehled. Pomocné pohledy snímané čtyřmi kamerami jsou přenášeny na displej Vašeho infotainment systému.
Díky dynamické regulaci dálkových světel Dynamic Light Assist můžete jet s trvale zapnutými dálkovými světly. Systém se aktivuje automaticky při úplné tmě a při rychlosti nad 60 km/h.
Důležité informace, jako například rychlost, dopravní značky, aktivita asistenčních systémů stejně jako varovná hlášení či pokyny navigačního systému, jsou promítány na vysoce kvalitní panel přímo v zorném poli řidiče, jenž je tak můžete okamžitě číst, a přesto může být stále soustředěn na dění v dopravě.
Manévrování s přívěsem může být pro nezkušené řidiče náročnou zkouškou z trpělivosti, protože přívěs ne vždy reaguje podle představ - často zatáčí přesně opačným směrem. Pro přesné couvání je rozhodující správné natočení volantu. Asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist za Vás při couvání s přívěsem přebírá v rámci limitů systému ovládání volantu.
Parkovací asistent Park Assist měří při jízdě mezery mezi stojícími vozidly po obou stranách silnice a najde pro Vás vhodné parkovací místo. Vzdálenost od okrajů silnice přitom musí být v intervalu od 0,5 do 1,5 metru a maximální rychlost jízdy 40 km/h.
Kolik místa ještě zbývá? Akustický parkovací systém ParkPilot usnadňuje prostřednictvím přerušovaných tónů manévrování v těsných parkovacích místech. Umožňují to senzory v předním a zadním nárazníku.